Recherche Professeur de Français - Abelia

SolangeMART

Nouveau Membre
11 Jan 2023
2
1
3
36
French teacher for Abelia Eveil
Founded in 2021 and located in the embassies’ area, Abelia Eveil Wangjiayuan Hutong Campus (Peking, Dongcheng district) offers an all-day multicultural immersion environment (Chinese, English and French), and is committed to combing international advanced education ideas with Chinese local characteristics, using the world’s leading research and teaching achievements in early childhood education to serve growing parents and enlighten young aged children. Abelia Eveil is seeking an French teacher to join its team for the beginning of February 2023.

Main duties:
Lead French lessons during scheduled times, provide an immersive French-speaking environment throughout the day;
Prepare teaching materials and create original teaching materials to match the existing trilingual curriculum;
Communicate and cooperate with the teaching director and other Chinese and English colleagues to make sure that the teaching program is promptly implemented, updated and optimized;
Monitor student progress and maintain a portfolio for each student;
Ensure good relationships with parents and keep them well-informed about their kids’ progress;
Greet kids and parents when they arrive in the morning and say goodbye to them when they leave in the evening;
Participate actively in research, training programs and promotion activities organized by Abelia Eveil;
Organize activities together with Chinese and English staff (eg: Halloween party, Christmas party, Chinese New Year, Graduation ceremonies etc.);
Contribute to the news and information published in Abelia Eveil’s Wechat public account;
Other ad-hoc assigned by Abelia Eveil. Requirements:
Love children and have a positive attitude; adhere to positive education;
French as mother language;
Bachelor's Degree in Primary Education, Elementary Education, or other highly relative field;
Currently being already in China due to the pandemic situation;
With teaching credentials, language teaching certifications, major in education or Early Childhood Education preferred.
Salary and other benefits:
Negotiable and competitive salary, based on experience and qualification;
Holidays: all public holidays;
Comprehensive medical insurance;
Regular training provided;
Working permit and visa fees covered;
Team building; Lunch at school;
Discount of the tuition for the children.
Contract: 2 years contract renewable on mutual agreement
Please submit your application by sending your CV and cover letter to Ms Luba LIU (mobile phone: 150 1010 2928; mail: abeliaeveil@hotmail.com)
 
beaucoup de bla-bla (heureusement que c'est en Anglishe, du coup j'ai pas lu) qui ne répond pas à la question que tout le monde se pose : how much? le blé, le flouze, le pognon, les tunes, les gwennegs : COMBIEN ?
 
beaucoup de bla-bla (heureusement que c'est en Anglishe, du coup j'ai pas lu) qui ne répond pas à la question que tout le monde se pose : how much? le blé, le flouze, le pognon, les tunes, les gwennegs : COMBIEN ?
Ben ce sera "En fonction du profil" comme d'habitude. Et finalement pourquoi pas.
Un salaire est jamais fixe avant l'embauche, tu vas effectivement pas payer le type qui débarque et le type qui a 15 ans d'expérience de la même manière, de la même façon que les candidats ont pas les mêmes exigences salariales. J'ai envie de dire que si tu sais pas combien tu vaux, et donc combien tu peux négocier, ben c'est que tu vaux pas grand chose (je parle pas de toi, "tu" général).
 
Ben ce sera "En fonction du profil" comme d'habitude. Et finalement pourquoi pas.
Un salaire est jamais fixe avant l'embauche, tu vas effectivement pas payer le type qui débarque et le type qui a 15 ans d'expérience de la même manière, de la même façon que les candidats ont pas les mêmes exigences salariales. J'ai envie de dire que si tu sais pas combien tu vaux, et donc combien tu peux négocier, ben c'est que tu vaux pas grand chose (je parle pas de toi, "tu" général).
tu as raison, mais il faut quand même une base pour savoir s'il y a quelque chose à espérer. Si le salaire affiché dans l'annonce est de 8000 yuan, ce n'est pas pareil que 20000. Dans un cas tu dépoussières ton CV, pas dans l'autre...
Faudrait vérifier mais je ne suis pas persuadé le prof avec 15 ans d'expé touche bcp plus que celui qui débarque. Le prof étranger en Chine, c'est souvent du jetable, pas le modèle que tu entretiens avec soin et conserve 30 ans.
bon et puis, Pékin c'est loin...
 
tu as raison, mais il faut quand même une base pour savoir s'il y a quelque chose à espérer. Si le salaire affiché dans l'annonce est de 8000 yuan, ce n'est pas pareil que 20000. Dans un cas tu dépoussières ton CV, pas dans l'autre...
Faudrait vérifier mais je ne suis pas persuadé le prof avec 15 ans d'expé touche bcp plus que celui qui débarque. Le prof étranger en Chine, c'est souvent du jetable, pas le modèle que tu entretiens avec soin et conserve 30 ans.
bon et puis, Pékin c'est loin...
Bonjour, je ne fais que transmettre cette annonce.. Si vous avez des questions vous pouvez contacter directement Mme Liu.