1. Bienvenue sur Bonjourchine.com, le 1er forum francophone sur le travail, les études et le voyage en Chine.

Pour poser une question ou répondre à une discussion déjà ouverte, inscrivez vous. C'est facile, rapide et gratuit !

Cela vous permettra de sucroit de ne plus avoir de pub qui s'affiche à l'écran (0 pub pour les membres du forum!).
    Rejeter la notice

[Officiel] : Nombreuses modifications autour des travailleurs étrangers

Discussion dans 'Visa Chine' créé par HeShu, 1 Juillet 2015.

1. parapluie

parapluie Dieu suprême

Inscrit:
    9 Mai 2013
    Localité:
    Shanghai
    Ratings:
    +3 610 / -6
    ça y est
    replay en ligne
    http://www.icshanghai.com/en/information/2015-07-02/36210.html

mais les boulets ont enlevé la seule partie intéressante que sont les tableaux de récapitulations avec les détails qui était après le reportage

si quelqu'un trouve ça pourrait être intéressant

#21 parapluie, 2 Juillet 2015
    Dernière édition: 2 Juillet 2015
  2. Buhao

Buhao Dieu souverain

Inscrit:
    18 Mars 2014
    Localité:
    Ningbo - Shanghai
    Ratings:
    +1 643 / -40
    Le mariage... ca comme a pousser cote chinois... j'y pense... en prenant mon temps :pint:

3. JEJE

JEJE Dieu créateur

Inscrit:
    17 Juillet 2010
    Localité:
    马赛郊区
    Ratings:
    +973 / -20
    J'ai eu ça perso à ma boîte comme update:

IMMIGRATION UPDATE

SHANGHAI, CHINA

Further Updates on the Implementation of New Exit / Entry Policies for Foreign Passport Holders on Permanent Residence and Residence Visa effective from 1 July 2015

The Shanghai Public Security Bureau (PSB) recently released further details regarding the implementation of new Exit / Entry policies for foreign passport holders on Permanent Residence and Residence Visas.

The changes affect the following categories:

(a) High level foreign talent or senior experts are able to apply for a 5-year Residence License or Permanent Residence / “Green Card”.

(b) Foreign nationals who have worked for employers in 7 types of industries for 4 consecutive years are able to apply for the Permanent Residence / “Green Card”

(c) Foreign employee who consecutively work in Shanghai with 2 years of Residence License is able to apply for a maximum 5-year Residence License

(d) Foreign graduate student is able to apply for maximum 2-year Residence License if his/her application is under innovative entrepreneurship

(e) Foreign nationals who intend to establish innovation enterprise in Shanghai is able to apply for a maximum 1-year Residence License

(f) The requirement for Taiwan nationals to obtain Domestic / Residence Endorsement to enter and exit China is no longer required. Taiwan nationals can enter China with their usual valid TaiBaoZheng.

(g) Issuing Residence License to qualified domestic servant/housekeeper

• Informatif Informatif x 1

Partager cette page