La Chine met en garde les étudiants contre les universités bidon

phitheb

Dieu créateur
08 Déc 2013
3 614
3 393
153
54
"China has named and shamed 30 “fake universities”, warning millions of students to steer clear of the bogus institutions as they prepare to enter higher education. The fraudulent universities are spread across 12 Chinese provinces, including Beijing and Shanghai, the country’s official news agency, Xinhua, reported on Tuesday.
The institutions are part of a wider racket in which fraudsters trick prospective students into sending tuition fees to companies posing as legitimate higher education providers.
But the deception does not always stop there: there have been reports of Chinese students spending years at fake bricks and mortar colleges only to discover on the eve of graduation that they have been duped into studying for worthless degrees.
China’s fake universities often have strikingly similar names to bona fide schools. Among the 30 institutions denounced this week are the Beijing Xinghua University, the Beijing Foreign Affairs Studies College, the Sichuan Vocational University of Technology and the Beijing Great Wall Research and Studies Institute
..."

la suite sur:
https://www.theguardian.com/world/2...d-china-warns-students-over-fake-universities
 
Quid de la mise en garde contre les étudiants bidon? :grin:
 
Beaucoup de Français sont très faible en calcul des chiffres en tête, seulement savoir calculer avec les doigts. :grin:
 
Papapluiepluie c'est de l'humour enfin.
Les français ne sont pas semites. Ils sont justes (joke inside). Ah non ils ont livré les juifs aux nazis. Donc je disais, ils sont pas semites, ils sont juste séniles (pas mieux).
perso j'aime bien l'été ça me permet de pouvoir compter jusqu’à 20

sinon sujet de départ assez intéressant
malheureusement ça arrive aussi en france avec les écoles non agrées par le ministère de l'éducation
ma sœur ne connaissait pas le concept s'est retrouvé sans une école de merde en post bac, elle faisait des mots croisés en cours de français
 
Pour détendre un peu l'atmosphere: