1. Bienvenue sur Bonjourchine.com, le 1er forum francophone sur le travail, les études et le voyage en Chine.

Pour poser une question ou répondre à une discussion déjà ouverte, inscrivez vous. C'est facile, rapide et gratuit !

Cela vous permettra de sucroit de ne plus avoir de pub qui s'affiche à l'écran (0 pub pour les membres du forum!).
    Rejeter la notice

stage ou emplois dans la communication,les medias

Discussion dans 'Business en Chine : Annonces' créé par vik75, 7 Janvier 2009.

1. vik75

vik75 Guest

Ratings:
    +0 / -0
    je suis actuellement au Cambodge pour mon master 1 concernant les populations chinoises sous la colonisation francaise et je suis journaliste pigiste pour le compte de l'UMP ( il faut bien commencer quelque part)....Cependant ma licence d 'histoire à forte dominance asiatique( histoire de la Chine du XIX et XX+situation economique) ,mes recherches,ma passion du journalisme et de la Chine ( nombreuses lectures des livres de Jean Luc Domenach,la revue universitaire Perspective chinoise,la revue La Chine au present et la presse economique type caijing) font que je souhaite fortement travailler dans ce secteur en Chine.Je peux ecrire sur n'importe quel sujet car je suis tres polyvalent y compris de la communication d'entreprise.

mon cv

Experiences professionnelles
    2005 – 2007 - Journaliste volontaire pour le site internet d’une section de l UMP (le partis politique majoiritaire en france)
    -articles au sujet des – élections présidentielles
    - l opposition
    - la vie politique en france
    2004 Guide touristique dans la ville de La FLECHE
    2005 Guide touristique dans la ville de La Fleche pour touristes étrangers
    EDUCATION
    2008-2009 Etudiant en second cycle ( Master 1) et chercheur au sujet des populations chinoises au cambodge durant la colonisation francaise.
    2004-2008 diplôme de premier cycle en Histoire avec une specialite en histoire des pays asiatiques.
    2001-2004 diplôme du Baccalaureat en litterature et langue francaise au prytanee militaire de La fleche
    Informations
    francais langue maternelle
    anglais courant
    chinois des capacites
    informatique : Word, PowerPoint, Excel,Photoshop
    J aime beaucoup lire la presse , regarder CCTV 9 et CCTV France, voyager en Asie, apprendre et faire decouvrir....

lettre de motivation

Dear Sir, Dear Mrs.

My name is Victor Gaume, I am native French and I want to apply for a job or for an internship as editor in China

Working in China would be for me the unique occasion to do what I am always doing in my professional life, my student life and my everyday life: working in a Chinese Background.

First, I am licensed in History and my specialty is the history of Asian countries. Especially the relation between Chinese population and French administration during the French colonization . I still follow this research.
    At the university, I learned about Chinese population, Chinese history (especially the XIX century and XX century) and Chinese economy because you can’t study the history of a country if you don’t know deeply the background.

So, China is a well-known background for me and I always still hope to increase my knowledge about this country.

But my specialty about Chinese history is not the only thing that I can give to your company.

Also since 2005, I work as a part time journalist for the website of a section of the UMP. The UMP (Union for the Presidential s Majority) is the political party of the French president Nicolas Sarkozy.

My work is writing about the political life in France and I have especially worked about the presidential election in 2007 but also about the opposition, the local life of the section.

But when you are working about the situation in France, you must have some knowledges about the actual situation in China for a better comprehension of some events.

It is with this activity that I improve my knowledge about Hu Jintao and his concept of a harmonious society, the PCC and the political life. But it was during my trip in China for the Olympic games that I learned a lot about the dynamism of China.

To Finish, I Think that it will be easy for me to work in a Chinese team under deadline pressure and overtime because I am very open minded, I learn very quickly and at the university, I have already worked with Chinese because my university in France works a lot with Chinese students.

2. vik75

vik75 Guest

Ratings:
    +0 / -0
    pour de plus amples informations, voici mon email victorgaume at yahoo.fr

Partager cette page