Offre Emploi Project Manager - Offre pourvue

EPA

Nouveau Membre
22 Avr 2016
2
2
3
124
Bonjour,

offre d'emploi de responsable des projets.

Job Description – Project Manager
The Project Manager manages plans, directs, and coordinates activities of climbing wall projects under contract with the company to ensure that they are completed timely and on budget.

Essential Duties and Responsibilities:
· Works with the client to develop a design and project timeline that meets the needs of the company and the client

· Designs the climbing wall for client per contract and client’s needs.

· Reviews project proposals and bids with sales department for accuracy and capacity

· Develops project schedules and manages projects to ensure on budget and on schedule as committed to the customer

· Works with the installation department to arrange crews & equipment

· Manages suppliers and subcontractors as necessary for on time and on budget completion

· Interfaces with all internal departments to ensure capacity of workflow and that administrative duties are fulfilled.

· Provides technical advice to resolve problems that are project specific.

· Prepares project reports for management, client, or others.

· May assist in other areas as assigned and needed to meet company goals and objectives. These may include trade shows, working on installations, etc.


Qualifications:
· 3-5 years of related experience and/or training in construction management or related field

· Excellent management and leadership skills

· Experience focusing on financial tracking of jobs, billing and change orders

· Experience with managing design and engineering processes

· Excellent organizational skills

· Experience using PM/Scheduling software

· Good communication (Verbal and written, Mandarin and English) and interpersonal skills

· Effective problem solving skills

· Must have good interpersonal skills and ability to work in a team environment

· Familiarity and competence with the use of Excel; AutoCADand related software

· College degree in Construction Project Management or equivalent is preferred
Climbing experience preferred

· Proficiency in spoken Chinese would be a plus

Package:

· Remuneration: Negotiable, according to experience and skills

· Holydays: 15 days + Chinese national holydays

· Private insurance subscription

· Allowance for a yearly trip to the manager’s country of origin
 
Dernière édition:
Poochie, je m'incline... Comment as-tu pu faire le lien ?

Bon courage à celui qui voudrait s'y engager. Pas facile...

Mais bon, pour la partie Kaifaqu, en parlant de l'histoire du gars sur rumeuresx, eh ben, je mettrais plus de nuances car pas tout les expats sont à Shanghai, j'ai moi même vécu dans une kaifaqu et loin de tout... C'est vrai que c'est dur, mais on apprend beaucoup. Et on s'y adapte.
Après, qu'il y ait des employeurs pas réglo, ça existe partout...
 
Bonjour,

Cette offre d'emploi a été pourvue.

En effet cet article parle de notre entreprise et je voudrais revenir dessus.

Il est vrai que nous sommes actuellement dans une zone industrielle non attractive au niveau activités extra professionnelles, et que les expats ont choisi d'habiter dans un village de campagne (après + de 3 mois de recherches et de débats).

Lorsque nous entrons en contact avec un candidat, nous abordons le sujet dès le départ, et faisons visiter l'endroit avant embauche.

S’il est vrai que les activités sont limitées en semaine, nous sommes cependant à 1h de Xichong (plage), 1h30 de Shenzhen Centre, 1h30 de Hong Kong (3h du centre), 2h de Guangzhou et de leurs aéroports !

Etant une PME de 50 personnes qui s'est faite par elle-même (pouvant donc traverser des moments difficiles), dans la banlieue de Huizhou, nous ne pouvons pas proposer les mêmes standards qu'une grosse entreprise à Shenzhen.

Et nous ne prétendons pas pouvoir le faire !

Nous faisons face à la réalité du terrain chinois tous les jours. La motivation et l'entrain de l'équipe contribue au développement constant de l'entreprise et des conditions de travail de tous ses collaborateurs.

Travailler chez Entre-Prises Chine présente certainement un bon nombre d'aspects pouvant être inacceptables pour certaines personnes. Pour d'autres, c'est une chance incroyable de développer son expérience professionnelle, et sa connaissance de la Chine des villes de 3eme rang !