Évènements entrepreneurs & Start-up à Shanghai en Septembre

Alexish

Demi-dieu
Hello tout le monde, je centralise les évènements dispo pour les entrepreneurs, start-up et SME à Shanghai, dans un article publié chaque mois sur mon blog (c'est pas toujours facile d'être au courant de ce qu'il se passe...). Si vous connaissez d'autres évènements intéressants, je prends ! =]

Lien retiré

Voici en détails et en anglais (comme d'hab, pour toucher le plus grand nombre...) :

Discover & Practice lean methodology
Whether you’re new to lean start-ups or not, these events are for you :

  • 29/08 : Scrum users meetup. FeaturingLien retiré, VP at English First, sharing its Scrum & Agile experiences, with a Q&A session at the end. Starting at 7PM, New Zealand Central, 3rd Floor, 190 Madang Road, Xintiandi, Shanghai. More info - FREE -
  • 06/09 : Lean Coffee Round 2. Discover lean start-up methodology if you’re not familiar with it, or come with your ideas or problems you’d like to work on. More brains, more solutions! Starting at 7PM, Transi.st Offices, 1035 Changle Lu, 2nd floor (长乐路1035号2楼), Shanghai. More info - FREE -
  • 20/09 : Lean Marketing Meetup (get to know). The first event of a meetup aiming at discussing and implementing lean marketing among our companies. Starting at 7PM, Melange Oasis, 陕西南路550弄嘉善老市D楼37号, Shanghai. More info - FREE -
Entrepreneurship events

  • 08/09 : Barcamp Shanghai. Attention Techies, Entrepreneurs, and Social Innovators, Don’t Miss This Event! A whole day of 5-15 minutes presentations on an impromptu topic. At past BarCamps, participants have presented on Chinese Netizen Sdpeak, HTML5s missing tag: sarcasm, Hot Social Games in China, and the best strategies for retaining Chinese vocabulary.
    You can register as a speaker on spot if you want. Self marketing time! I’ll be presenting “How to fail your start-up in 10 lessons”. From 10 AM to 5 PM at Qianshuiwan Creative Art Center, 79 Yichang Lu, Shanghai.Lien retiré– FREE -
 
Sympa ces evenements, dommage que je suis pas de Shanghai.
Il n'est pas envisage de filmer les evenements pour les retransmettre en ligne?
 
Généralement je fais des review écrites assez détaillées. Pour ce qui est de filmer, il me semble qu'on avait tenté le coup pour le premier lean coffee, tu peux te balader là pour voir : http://51skills.com/

Pour ce qui est du Barcamp, je vais demander si ce sera filmé, et j'essayerai de chopper les meilleures conf en vidéo, mais le problème c'est qu'il y a des tonnes de gens donc pas sur qu'on entende grand chose...
 
Ok.. alors je veux bien que tu me fasses part de tes reviewsecrites detaillees une fois disponibles, si tu envisages de les faire pour ces evenements ;)
 
Petit UP pour dire que le Barcamp vient de publier la liste des présentations auxquelles vous pourrez assister gratuitement (l'évènement entier est gratuit). Vous pouvez toujours vous inscrire si vous souhaitez présenter quelque chose (présentation pub pour votre boîte interdite), voir même venir sur place avec votre powerpoint et vous inscrire dans un slot dispo.

Voilà la liste :

Setting up your own aquaponic farm – David Li
Technology as an amplifier of human nature – John Biesnecker
I Built My First App and I Still Can’t Program – Jared Goldberg
Introduction to 3D Printing - Stephanie Xu
10 tips to make sure to fail your Start-up – Alexis Huille
Do you know what you are smelling? – Jiaqi Hu
Scaling Your Stack – Jeff Su
Who is Johnny Appleseed? – Matt Meyer
Mobile Minecraft Booth – Valentin Gauffre
Eco-friendly Agriculture – Fan Zhang
Build an autonomous line following robot – Paul Adams
Persuasive City Future – Shutao Jiang
Introduction to Micro-Arduino - Sunny Jr
Negotiating in China – Paul Ark
Open source hardware development – Ricky Ng-Adam
Coordinating solar ‘groupon’ for African villagers – Yotam Ariel
Build a wifi-enabled robot race car – Edward Jiang
Social Eye Glasses – Valentin Gauffre
Collaborative Publishing for Every Device – Jingsheng Wang
Secret Xinchejian Stuff - Paul Adams
Rescuing Cats - Freda Feng
Subscription E-commerce across different verticals – Joanna Cheung
Build your own swarm robot - Lutz Michaelis
Introduction to CNC Machine - James Coombs

+ D'infos par ici : http://us2.campaign-archive2.com/?u=6a010ddb990ef26e5df2fd2d5&id=7c74580879
 
J'irai avec une amie a l'evenement ce soir sur le SCRUM, il y a d'autres gens qui iront?