1. Bienvenue sur Bonjourchine.com, le 1er forum francophone sur le travail, les études et le voyage en Chine.

Pour poser une question ou répondre à une discussion déjà ouverte, inscrivez vous. C'est facile, rapide et gratuit !

Cela vous permettra de sucroit de ne plus avoir de pub qui s'affiche à l'écran (0 pub pour les membres du forum!).
    Rejeter la notice

encore un peu plus de contrôle aux aéroports chinois

Discussion dans 'Informations Chine' créé par xiaolongh, 5 Septembre 2012.

1. xiaolongh

xiaolongh Archange

Inscrit:
    14 Septembre 2010
    Localité:
    Singapore
    Ratings:
    +257 / -1
    juste pour partager un e-mail reçu aujourd'hui :

China: Allow additional time to complete pre-departure formalities due to heightened security measures at major airports
    Personnel planning to travel from Beijing Capital (PEK), Pudong (PVG, Shanghai), Hongqiao (SHA, Shanghai) and Baiyun (CAN, Guangzhou, Guangdong province) international airports should arrive well ahead of their scheduled departure times to allow for potential delays caused by increased security measures implemented at these facilities recently. The authorities have advised passengers to arrive at the airport at least two hours in advance for domestic flights and three hours for international departures.
    Travel Briefing
    Although the triggering factors for the enhanced security protocols are not known, the latter will require travellers to allow additional time for clearing airport formalities. Related measures are likely to include more stringent pre-departure security checks such as the removal of belts at security screening, pat-down frisking and manual searching of cabin baggage. In addition, added scrutiny should be anticipated around the exterior of some terminals, with thorough vehicle checks and screening processes at their entrances. The tightened security arrangements are reportedly similar to those implemented during the 2008 Beijing Olympics and 2010 Shanghai World Expo.
    Travel Advice Summary
    Be prepared for potential disruption and increased security checks outside and inside the airport as well as in surrounding areas.
    Arrive at airports well in advance of your scheduled departure to allow sufficient time to complete check-in and other security procedures.
    Comply with all security directives to minimise delays associated with increased security checks.
    Refrain from carrying unverified items in wrapped packages through airport screening. Consider placing small metal objects, including keys, in check-in luggage.
    Carry original identification at all times. Consider carrying a card stating your particulars in Chinese (in characters, not romanised form).
    Domestic airlines have variable security standards. Consult travel agents regarding their suitability while making travel plans.
    Report any suspicious behaviour or packages to security officials.
    This advice is not exhaustive; consult the Standing Travel Advice for China.

2. Orang Malang

Orang Malang Alpha & Oméga
    Membre de l'équipe Modérateur

Inscrit:
    23 Octobre 2005
    Localité:
    常熟,江苏
    Ratings:
    +8 156 / -35
    Bon, bon, bon ...

Rien à voir avec les "incidents" sur les vols mentionnés précédemment dans un autre post ?

3. xiaolongh

xiaolongh Archange

Inscrit:
    14 Septembre 2010
    Localité:
    Singapore
    Ratings:
    +257 / -1
    peut-être , mais j'en doute fort.

sans doute vont-ils aussi muscler les contrôles aux arrivées. Ça va être dur pour les andouilles !!

@ Indica : avant que tu ne réagisse judicieusement au fait que le texte soit en Anglais, je voudrais m'excuse de ma fainéantise pour le traduire. Mais devant une troisième bière je peux résoudre ça

4. Orang Malang

Orang Malang Alpha & Oméga
    Membre de l'équipe Modérateur

Inscrit:
    23 Octobre 2005
    Localité:
    常熟,江苏
    Ratings:
    +8 156 / -35
    en effet, peut être ..

Mais c'est déjà bien fluide à la base par rapport à CDG ... Je ne pense pas qu'il y aura plus d'incidence que cela ...

5. helios99

helios99 Dieu Supérieur

Inscrit:
    13 Juillet 2009
    Localité:
    Shanghagha
    Ratings:
    +529 / -2
    J'etais a Hongqiao et Baiyun ces derniers jours et il n'y avait vraiment pas de probleme au niveau des controles de securite. Hongqiao j'ai attendu 2min et Baiyun 10min. (Domestic flight)

Partager cette page