1. Bienvenue sur Bonjourchine.com, le 1er forum francophone sur le travail, les études et le voyage en Chine.

Pour poser une question ou répondre à une discussion déjà ouverte, inscrivez vous. C'est facile, rapide et gratuit !

Cela vous permettra de sucroit de ne plus avoir de pub qui s'affiche à l'écran (0 pub pour les membres du forum!).
    Rejeter la notice

Chinoise cherche quelqu'un pour parler francais

Discussion dans 'Annonces - Echanges et Rencontres à Shanghai' créé par xuyijuan, 26 Février 2007.

1. xuyijuan

xuyijuan Membre Bronze

Inscrit:
    26 Février 2007
    Ratings:
    +0 / -0
    Bonjuer,je suis chinoise,je veux apprendre francais,je sais un peu...

I have learned french more than one month with a french guy. I'm looking for a french teacher,I have just left university last year and now I'm a merchandiser assistant of buying office of C&A.

If you have time to exchange language or teach me french (150/4hrs),pls kinldy contact me ,my office number is 62363637,my english name is claire,
    my msn:yangmidudu@hotmail.com fish

2. seventh-street

Ratings:
    +0 / -0
    Echanges famille

Bonjour/Hello !

As I think your more fluent in English than in french, I'll post in English (no offense for our French friends though !) : as I understand it, you're looking for someone on the spot (Shanghaï).

Would you be interrested by an exchange with a French family living in France ? We could have talks by e-mail, but we hope to travel to China very soon, an we could meet there (I think I'll be there for one week in October for my MBA - partnership between Shanghaï university and Nantes Business School).

Même proposition en Français :
    Je crois comprendre que vous cherchez quelqu'un pour parler Français sur place, à Shanghaï. Mais seriez-vous intéressée pour un échange à distance (par e-mail ?) avec une famille française ? Nous sommes à la recherche de ce type d'échange (nous sommes à Nantes, en France).

Je serai moi-même sur place à Shanghaï pour une semaine en Octobre dans le cadre d'un partenariat MBA entre la Business School de Nantes (Audencia) et l'Université de Shanghaï.

Si vous êtes intéressée, précisez-le sur ce forum, je vous recontacterai par e-mail. Sinon, tous mes voeux de succès dans votre recherche !

Bien cordialement,

3. xuyijuan

xuyijuan Membre Bronze

Inscrit:
    26 Février 2007
    Ratings:
    +0 / -0
    Pls send me email or add me msn

As it's unconvinent to always be on this forum,pls sending me email ,I'll open my mailbox all the time so that I can reply to in time.

As I'm not shanghainess,so ,it's difficulty to spare a place to you ~~:)but if you need a guider ,I could be the one if I dont have work those days you come~~

c ya~~

4. seventh-street@wanadoo.fr

Ratings:
    +0 / -0
    Message sent

Hello xuyijuan !

I sent you a message on your mailbox.

Cheers !

Fab

5. little_fried_duck

little_fried_duck Membre Bronze

Inscrit:
    17 Décembre 2006
    Localité:
    shanghai
    Ratings:
    +0 / -0
    Hi,

I'm french and if you want i can teach you french but i need to see your level in french so i would like to meet you.
    Send me email if you have time.

see you.

6. Alexandre

Alexandre Guest

Ratings:
    +0 / -0
    Bonjour

Bonjour Claire,

Je souhaiterais apprendre le Chinois.

Pourrions-nous nous donner des cours mutuellement ?

Merci d'avance

Alexandre

Partager cette page