Chine : Vague d’arrestations au sein de l’Église "clandestine"

il y a meme un decapsuleur geant a Shanghai pour que Dieux puisse boire une binouze :pint:

Salut,

Tu ne crois pas si bien dire: (en anglais, desole)

"[....] purely from the Feng Shui point of view, it shares a similar Feng Shui setup with the Bank of China building in Hong Kong. The sharp and pointed top from the side views symbolize the fire element. The square bottom design symbolizes the earth. The fire top feeds the earth bottom to produce metal (financial centre). Army knife, bottle opener and the hammer like shapes, inclusive of the color scheme, are very much metal too. The bottle opener shape can be considered as a wish for financial reform and/or a free financial market."

https://onetrinity.wordpress.com/20...uilding-shanghai-world-financial-center-swfc/

Bonne Journee,
 
Info, info, info du jour.
Si vous êtes en catégorie touristique, L , ne participer à aucune cérémonie religieuse que se soit, surtout si vous voulez prolonger votre visa.
Karine Martin, Première Abbesse Taoïste française, actuellement en chine pour préparer un doctorat sur le Taoïsme c'est retrouvé dans une situation embarrassante.
je mets son courrier de facebook:

The Police finally gonfle me my passport back yesterday. According to the french embassy that I contacted such situations have been much more frequent in the last few months as more rigid controls are being implemented concerning the interaction of foreigners with religious activities but also with NGO's. I was informed that I was under investigation after I had already given my passport to the police while applying for a tourist visa extension in Xi'an. I was currently staying in Xi'an as part of my PhD research in Daoism. I precise that I was not living in a temple this time and had hardly been involved with religious activities. It would seem that however, the PSB had been informed that I had attended a one day Daoist ceremony in Ankang a few weeks ago and they asked me many questions concerning my trip there. The french embassy confirmed to me that it was indeed illegal to take part in any religious connected activities with a L tourist visa and mentioned that they could not do anything at this stage. They also mentioned that the risks are to be put into "administrative retention" (jail) for two weeks and a fine of 20 000 RMB and then expulsion (as mentionned of their official website). Luckily thanks to the efforts and supports of friends and of high ranking people things finally got cleared out.

I would recommend extreme caution at this time to anyone traveling in China with a Tourist Visa and taking part into activities that are not supported by such a visa. Please abide by the laws.I am currently taking this advise at heart and have decided to not interact with religious Daoism anymore at this stage.

My heartfelt thanks to all the kind messages of support.
 
Mon cierge est allumé, la cire prête à couler, pour cette immaculée, c'est l'heure de communier.
 
... while applying for a tourist visa extension in Xi'an.

Karine Martin vit aujourd’hui dans un petit monastère dans l’ouest de la Chine. Alors qu’elle était chercheuse en neuroscience en Angleterre, elle découvre le taoïsme. Après un premier voyage en Chine en 2001, elle choisit de s’installer définitivement dans l’Empire du milieu en 2004 et devient nonne
(http://www.rts.ch/espace-2/programm...n-premiere-nonne-taoiste-occidentale-1-5.html)

Installée définitivement en Chine depuis 2004 avec un visa L...? :hum::hum::hum:
 
ou tu as vu qu'elle était en chine depuis 2004 avec un visa L ? Elle était à HK tout cette hivers, elle n'est retournée sur la Chine que dernièrement, avant rien ne précise quel visa elle avait pour rester depuis 2004 jusqu'à ces dernières années.
C'est ce qui est écrit sur le site de la Radio Television Suisse (voir le lien figurant dans mon post)
 
C'est ce qui est écrit sur le site de la Radio Television Suisse (voir le lien figurant dans mon post)

bon je ne vois pas trop ou tu l'as vu, mais si le reportage à été fait avant que les lois des changements des visas (septembre 2013, si mes souvenir son bon) cela se pourrait qu'elle était en L, j'y suis bien rester de 2004 jusqu'en 2007, et de 2009 en 2011. A une époque le visa L était la poubelle des visas passe partout. même que pour les mariages c'était L (préciser lors de la demande du visa que c'était L mariage, mais sans distinction sur le visa même). Ici les écoles de Wushu, avant, les visas était renouveler en L (plus maintenant).