Offre Emploi Operational Project Leader

ying_sophie

Membre Silver
15 Mai 2010
15
10
53
Shanghai
www.experbuy.cn
EXPERBUY is a French group specialized in Purchasing & Procurement service. Located in France, USA, Nordics countries, Romania, Germany, and China. For our Shanghai Branch, we are currently looking for an Operational Project Leader.

SUMMARY

Team leader of 3-4 persons, the project leader will manage various operational purchasing projects. He or She will ensure the quality and efficiency of each mission, and the continuous improvement to meet customer satisfaction.

RESPONSIBILITIES : report to Managing Director (China) and Development Director (France)
  1. Manage various operational activities to include: Sourcing projects, Customer relationship, Suppliers relationship, Suppliers audit, Quality control and following of Logistics - customs procedures, Import-export procedures.
  2. Communicate with customers, analyse customers’ needs, prepare comprehensive request for quotation, present supply chain proposal.
  3. Trace records and build reports of production evolution and product quality.
  4. Conduct new suppliers’ research, external visits and audits.
  5. Manage Quality control.
  6. Communicate with Management regularly in China and France on operations.
  7. To advice and bring solutions to the purchasing team.
KNOWLEDGE AND SKILL REQUIREMENTS
  1. Technical/Engineer education background; Ability to understand technical data in Mechanics, Metal production and transformation.
  2. At least three years experience in project management, ideally for technical parts (mechanical, electrical and machines).
  3. Be capable to organize, plan and coordinate different missions with a team, respecting the result deadlines.
  4. Knowledge on Purchasing / Import-Export procedures.
  5. Good communication skills with French Development Director and foreign customers.
  6. Chinese as mother language; English fluent; French appreciated.
  7. Basic computer skills required.
  8. The Position is based in Shanghai, but requires willingness on business trip with regular frequency (Mainly Shanghai, Zhejiang, Jiangsu), about 50% of the work time.
SALARY
To be determined according to the profile.
 
EXPERBUY is a French group specialized in Purchasing & Procurement service. Located in France, USA, Nordics countries, Romania, Germany, and China. For our Shanghai Branch, we are currently looking for an Operational Project Leader.

SUMMARY

Team leader of 3-4 persons, the project leader will manage various operational purchasing projects. He or She will ensure the quality and efficiency of each mission, and the continuous improvement to meet customer satisfaction.

RESPONSIBILITIES : report to Managing Director (China) and Development Director (France)
  1. Manage various operational activities to include: Sourcing projects, Customer relationship, Suppliers relationship, Suppliers audit, Quality control and following of Logistics - customs procedures, Import-export procedures.
  2. Communicate with customers, analyse customers’ needs, prepare comprehensive request for quotation, present supply chain proposal.
  3. Trace records and build reports of production evolution and product quality.
  4. Conduct new suppliers’ research, external visits and audits.
  5. Manage Quality control.
  6. Communicate with Management regularly in China and France on operations.
  7. To advice and bring solutions to the purchasing team.
KNOWLEDGE AND SKILL REQUIREMENTS
  1. Technical/Engineer education background; Ability to understand technical data in Mechanics, Metal production and transformation.
  2. At least three years experience in project management, ideally for technical parts (mechanical, electrical and machines).
  3. Be capable to organize, plan and coordinate different missions with a team, respecting the result deadlines.
  4. Knowledge on Purchasing / Import-Export procedures.
  5. Good communication skills with French Development Director and foreign customers.
  6. Chinese as mother language; English fluent; French appreciated.
  7. Basic computer skills required.
  8. The Position is based in Shanghai, but requires willingness on business trip with regular frequency (Mainly Shanghai, Zhejiang, Jiangsu), about 50% of the work time.
SALARY
To be determined according to the profile.
Where can we reply it?
 
Bonjour Sophie,

Je vous ai envoyé un message privé, merci de me contacter si mon profil vous intéresse

Bien cordialement
 
Bonjour,

Je vous ai envoyé mon CV et lettre de candidature par mail sur l'ancienne offre, je vous ai envoyé aussi un MP mais je n'ai toujours pas de retour.
Pouvez-vous vérifier s’il vous plaît.

Cordialement

Ayot Florent
 
FYI, pour les gens interesses qui rentreraient dans les cases:

- C'est une bonne opportunite.
- Sophie est une personne reglo, avec qui j'ai travaille plusieurs annees.
 
Dernière édition:
Bonjour
Je suis un ingénieur généraliste né en chine et ça fait 6-7 ans je travail pour les sociétés française très serieuse en france et dans le monde sur des gros projets industriels.
Mon métier de base est électricité/automatisme mais le fait de travailler toujours dans les environnements techniques très complexe j'ai plutôt une bonne connaissance sur méca, GC etc, surtout j'ai ma propre petite entreprise dans l'import/export et actionneur d'une boîte de bâtiment.
Si mon profil pourrait vous intéresser laisser moi votre mail je vous envoie mes CV.
Merci par avance

Cordialement
 
no chinese as mother language. It's a francais site web here. otherwise i will be glad to poster ma candidature.
i espere you love my english. je parle very well.
 
Bonjour Sophie,

L'annonce que vous avez fait paraître a tout particulièrement retenu mon attention. En effet le poste de operational project leader à pourvoir, correspond très exactement à mon expérience et à mes aspirations professionnelles.

Les secteurs dans lesquels j'ai évolué étaient dynamiques et m'ont permis de développer mon sens des responsabilités et d'accroître mes capacités d'adaptation. Chez UNICOSM en qualité de Acheteuse, j'ai assuré la gestion des commandes d'achat, l'organisation et le contrôle interne des achats et le gestion de stock, ainsi que le sourcing des nouveaux produits et nouveaux fournisseurs. Chez AVERY DENNISON j'ai été en charge de SOURCING en complément de mes missions.
J'ai pu ainsi acquérir ces dernières années une certaine autonomie ainsi que la rigueur indispensable à ce poste. Vivement intéressée par cette fonction, je souhaiterais vous exposer plus en détail ma motivation lors d'un prochain entretien.
Je mets à votre disposition une bonne expérience professionnelle et une solide formation d'une grande école de commerce ( Master en management des affaires internationales de l'ICN - double diplôme franco-mexicain). Le CV que je vous invite à découvrir explique clairement mon parcours professionnel et ma formation.

Je reste naturellement à votre entière disposition pour tout complément d’information et convenir d’une date pour un entretien.

Dans cette attente, veuillez agréer, Madame, l'expression de mes sincères salutations.
 

Fichiers joints

  • CVCOMPETENCES.pdf
    173,5 KB · Vues: 22
Bonjour,
Merci de vos nombreuses candidatures. Le poste est pourvu, nous avons pu trouver la perle rare.
Cordialement.
 
Bonjour,
Merci de vos nombreuses candidatures. Le poste est pourvu, nous avons pu trouver la perle rare.
Cordialement.

Prevenez nous si un jour vous lachez cette perle.

Merci d'avance.